6 روش پول ساز در اینترنت اشیا (IOT)

 6 روش پول ساز در اینترنت اشیا (IOT)

اینترنت اشیاء به ارتباط میان اشیای هوشمند تلقی میشوند که با یگدیگر تبادل داده می نمایند. این دستگاه های هوشمند در ساختمان، خودرو، صنعت، و در دیگر زمینه ها مورد استفاده قرار میگیرند. از طریق IOT می توانید مشکلات را حل کنید و کسب درآمد کنید.

به گفته مؤسسه جهانی مکینزی، IOT تا سال 2025 پتانسیل رسیدن به 11.1 تریلیون دلار را خواهد داشت. با این فرصت های زیاد، کاملا منطقی است که چرا بسیاری از شرکت ها به دنبال اتصال دستگاه های خود هستند و وارد عرصه IoT می شوند.
اما اضافه کردن  اینترنت به اشیا، به این معنا نیست که کسب و کار شما فوری سود خواهد کرد. محصولات IoT با هزینه های قابل ملاحظه ای شامل زیرساخت های وب، شبکه ها و دیگر هزینه های ارتباطی و داده ها رو به رو هستند.
بیشترین موفقیت محصولات IoT ارسال مرتب مقادیر پیوسته به مشتریان است. راه های زیادی وجود دارد که شرکت ها می توانند از طریق محصولات متصل، ارزش ایجاد کنند، شش روش زیر به شرکت ها کمک میکند تا از محصولات IoT خود پول می گیرند.

 
1. ردیابی سرمایه ها
حرکت سرمایه ها از یک مکان به مکان دیگر، هنوز هم پروسه کاملا دستی است که باعث ناکارآمدی زیادی می شود. محصولات با سقوط از پشت کامیون از دست می رود یا به سرقت رفته و در بازار سیاه فروخته می شود. ممکن است که تجهیزات اجاره شده اتومبیل و تجهیزات ساخت و ساز به سرقت روند. همه این ناکارآمدی ها منابع مشابهی مانند اطلاعات ناقص در مورد محصولات و نحوه استفاده شان دارند.
طبق گفته Business Insider، انتظار میرود فناوریهای IOT دارای تأثیرات 1.9 تریلیون دلاری در زمینه لجستیک و صنعت مدیریت زنجیره تامین و تدارکات باشد. به همین دلیل فناوری های IoT مانند ردیابی سرمایه ها به شرکت ها اجازه می دهد تا عملیات لجستیکی خود را دقیق تر نظارت کنند و همچنین به تصمیم گیری های بهتر و صرفه جویی در هزینه کمک کنند. به عنوان مثال اگر شما ناوگان کامیون ها را نظارت کنید،  می دانید که رانندگان تان از مسیر خود منحرف شده اند یا در حال عقب نشینی هستند. اگر کامیون ها، ظروف، بسته های شما در حال ردیابی باشند، می توانید مشکلات بالقوه را به سرعت شناسایی کرده و آنها را قبل از اینکه مسائل بزرگتر شوند، برطرف کنید.
 
2. جلوگیری از خرابی های دستگاه و مسائل تعمیر و نگهداری
هنگام خراب شدن دستگاه ها مشکلاتی اتفاق می افتد. اگر مسائل مربوط به تعمیر و نگهداری را به درستی اعمال کنید، می توانید از مشکلات ناشی از این خرابی ها اجتناب کنید که موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود. در واقع، کارشناسان صنعت گزارش می دهند که تعمیر و نگهداری پیشگیرانه می تواند تا 545٪ ROI را برای کسب و کار فراهم کند.
به عنوان مثال: آزمایشگاه های هشدار از سنسورهای هوشمند آب استفاده می کنند که به مشتریان کمک می کند تا نشتی را شناسایی کرده و دیدگاه هایی برای مصرف آب ارائه دهند. مصرف کنندگان می توانند این سنسورها را در زیر آبگرمکن ها یا سایر لوازم خانگی که مستعد نشت هستند قرار دهند، که به آنها کمک می کند خانه های خود را از خرابی دستگاه ها محافظت کنند و مشکلات تعمیر و نگهداری آنها را قبل از اینکه مشکلات بزرگتر شوند، کاهش دهد. با نظارت مداوم، آزمایشگاه ها حفاظت مداوم را برای مشتری فراهم می کند که برای این برنامه های نظارت ماهانه پول می گیرند.
 
3. کاهش هزینه های سازگار
به گفته یک موسسه تولیدی، تولیدکنندگان آمریکایی تقریباٌ 192 بیلیون دلار صرف الزامات قانونی می کنند. به همین دلیل تقریباٌ هر صنعت در برخی زمینه ها نیاز به یک ایجنت دارد تا به صورت فیزیکی تجهیزات را بازرسی کند و از درستی محصول اطمینان پیدا کند. با این حال، یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد ارزش از طریق IoT این است که این بازرسی ها را با سنسورهای متصل به اینترنت جایگزین کنند.
Canary Compliance، از سخت افزار IoT برای نظارت بر حجم سوخت در مخازن زیر جایگاه ها استفاده می کند. سیستم نظارت از راه دور، شرکت ها را قادر می سازد تا را به صورت آنی فهرست حسابرسی و گزارش های عرضه شده در هر دقیقه را فراهم نمایند. در حالی که پیگیری سطح سوخت یک کار آسان به نظر می رسد، اما کنترل بعضی موارد مانند نشتی مخزن و شرایط آب و هوایی دشوار است که صاحبان جایگاه سوخت بتوانند از منابع به طور کامل استفاده کنند. صاحبان کسب و کار کوچک که دارای جایگاه سوخت هستند اغلب جریمه های زیادی در صورت عدم رعایت استانداردها و پرونده های نگهداری مخازن خود، متحمل می شوند. سیستم های IoT به طور پیوسته سوخت را ردیابی می کند و  امنیت بیشتری برای صاحبان کسب و کار ایجاد می کنند که باعث صرفه جویی زیادی در هزینه ها می شود. 
 
4. تامین مواد مصرفی
بسیاری از محصولات دارای یک عنصر مصرفی مانند سوخت، روغن، فیلترها و ... هستند. اینکه مصرف کننده برای شرکت تولید کننده پول ساز باشد، امری مهم است. با این حال، اگر محصولات شما به صورت خودکار مواد مصرفی خود را هنگام نیاز سفارش دهند، چه؟
تحویل اتوماتیک مواد مصرفی باعث بهبود فروش های مکرر می شود و پیش بینی تقاضا را آسان تر می کند. Saltco نمونه ای کامل با سنسور سطح نمک ارائه می دهد. برخی از صاحبخانه ها نیازمند لوله کشی نمک به سیستم تامین آب خود هستند تا از کلسیم و منیزیم خلاص شوند. مشتریان به طور مداوم نیاز به نظارت بر سطح نمک خود دارند، بنابراین لوله کشی ها آسیب دیده یا مسدود نمی شوند. سنسورهای Saltco به طور خودکار وقتی که سطح نمک خیلی کم می شود، به متخصصان اطلاع می دهند. این مدل نه تنها باعث تولید می شود بلکه باعث فروش نمک هم می شود.
 
5. مدیریت محیط زیست
امروزه اکثریت شهرها مجهز به سیستم بررسی میزان خسارت زیست محیطی که از طریق زلزله، طوفان و سیل رخ میدهد، نیستند. به عنوان مثال، CBO برآورد می کند که تلفات طوفان در یک سال 28 میلیارد دلار است. با این حال، شرکت هایی مانند Opti راه هایی را برای مبارزه با زیرساخت های نامناسب با راه حل IoT ارائه داده اند.
سیستمCMAC  پیش بینی های آب و هوا و دریچه های زهکشی را کنترل می کند تا سیل و خسارت به محیط زیست را به حداقل برساند. با نصب این سیستم های CMAC در اطراف شهرها، Opti با محافظت از زیرساخت های هوشمند، پول شهر را ذخیره می کند.
 
6. ارتقای محصول
اگر محصولی بسازید، ساده ترین راه برای ارتقای آن از طریق IoT این است که محصولی "متصل" یا "هوشمند" با کیفیت بالا بسازید و آن را گرانتر به فروش برسانید. اما به رغم سادگی، این مدل کسب و کار به احتمال زیاد شکست خواهد خورد، زیرا فرض می کند که مشتریان حاضر به پرداخت بیشتر برای یک محصول هوشمند نسبت به یک محصول ضعیف هستند در حالیکه این مورد همیشه درست نیست.
تفاوت بین محصولات موفق و ناموفق "هوشمند" ساده است: محصولی که موفق به حل مشکلات واقعی اند. ما برس موی هوشمند یا بسکتبال هوشمند نیاز نداریم اما مشکلات واقعی وجود دارد که ارزش حل شدن دارد.
به طور مثال "ترموستات" هوشمند مانند Nest و Ecobee را ببینید. این ترموستات باعث می شود که زندگی ما کمی بهتر شود، اما ارزش واقعی آنها در بهره وری انرژی است. سیستم های HVAC (سیستم گرمایشی، تهویه و تصفیه هوا) مصرف کننده انرژی در خانه هستند، بنابراین هر چیزی که میزان گرمایش و آلودگی هوا را کاهش می دهد، هزینه ها را کاهش می دهد. در حالی که یک ترموستات هوشمند گران تر از یک ترموستات سنتی است، اما معمولا یک بار خریداری می شوند که برای سال ها به بهره وری انرژی ادامه می دهند. 
بسیاری از شرکت هایی که به IoT وارد می شوند این تکنولوژی را برای اولین بار انجام می دهند. آنها یک محصول خیالی تولید می کنند و شکست میخورند. 
در مقابل، بهترین شرکت های IoT کارشان را با گفتن: مشتریان چه مشکلی دارند و چگونه محصول متصل می تواند به حل این مشکلات کمک کند؟، شروع می کنند.

 منبع 3279346/the-6-ways-to-make-money-in-iot.htmlhttps://www.networkworld.com/article